STORY ABOUT AN INTERNSHIP AS A TEACHER AT THE HIGH SCHOOL I.E.S. ARAMO (OVIEDO, SPAIN)






ENG

STORY ABOUT AN INTERNSHIP AS A TEACHER AT THE HIGH SCHOOL I.E.S. ARAMO (OVIEDO, SPAIN)

"This story forgets for a moment the circumstances of my experience in the two Didactic Units at the Aramo Secondary School. It is not the medieval art that is relevant in my conclusions, nor the conical perspective. The face and the cross of this intense master are manifested. An evident duality between a Practicum II, as a preset administrative technical file, and a Practicum I, as a true test of dexterity and a leap into reality.

However, two complementary worlds are combined. The first part is necessary for the production of the second one. In spite of the anecdote, the empty words, the personal syntax of a tragicomic grey reality, this short film is gradually ascending in emotions, in perceptions, in discomforts in its first minutes. There arises a restlessness, a desire, a preparation for the entrance in the classroom.


At a certain moment the world stops. And a new reality begins. A reality that draws, sprouts, explodes uncertainly into the abyss, reverberating from its own process of creation, open and adapted to the energetic flow of chance. Synaptic movements, rhizomatic determinants of all punctual experience. A revelation of knowledge."


ESP

CUENTO SOBRE UNAS PRÁCTICAS COMO PROFESOR EN EL I.E.S. ARAMO /// 

"Este cuento olvida por un momento lo circunstancial de mi experiencia en las dos Unidades Didácticas en el IES Aramo. No es el arte altomedieval lo relevante en mis conclusiones, tampoco la perspectiva cónica. Se manifiestan la cara y la cruz de este intenso máster. Una dualidad evidente entre un Practicum II, a modo de ficha técnica administrativa prestablecida, y un Practicum I, como verdadera prueba de destreza y salto a la realidad.
Se combinan dos mundos sin embargo complementarios. Una primera parte necesaria para la producción en la segunda. A pesar de la anécdota, las palabras vacías, la sintaxis personal de una realidad gris tragicómica, este cortometraje va paulatinamente ascendiendo en emociones, en percepciones, en malestares en sus primeros minutos. Surge una inquietud, un deseo, una preparación para la entrada en el aula.

En cierto momento el mundo se para. Y comienza una nueva realidad. Una realidad que dibuja, brota, estalla incierta en el abismo, reverberante de su propio proceso de creación, abierta y adaptada al fluir enérgico de la casualidad. Movimientos sinápticos, rizomáticos determinantes de toda experiencia puntual. Una revelación del conocimiento."